Outsourcing in upravljanje s človeškimi viri sta ključna za rast ter razvoj podjetij
Outsourcing ali zunanje izvajanje dejavnosti je sodelovalna strategija podjetja (pogodbeni prenos odgovornosti), kjer podjetje zaupa opravljanje dejavnosti zunanjim izvajalcem. Gre za prenos dela nekomu, ki je specializiran na področju upravljanja s človeškimi viri in zaupanje, da bo izboljšal kadrovske procese, znižal stroške podjetja ter poskrbel, da so kadrovske rešitve razširljive in rastejo s podjetjem. Outsourcing se je čez leta razvijal v treh fazah, in sicer:
- Taktični fazi
V začetni taktični fazi so se za outsourcing odločala podjetja v finančnih težavah. Z outsourcingom so podjetja znižala stroke ter rešile težave z upravljanjem človeških virov.
- Strateški fazi
V strateški fazi so podjetja ugotovila, da s pomočjo outsourcinga pridobijo večji nadzor nad poslovanjem, zato se lahko posvetijo strateško pomembnejšim nalogam.
- Transformacijski fazi
Transformacijska faza se je pojavila v zadnjih nekaj letih z razvojem kadrovskih agencij. Outsourcing kadrovskih agencij je privedel do spremembe odnosa do zaposlenih, posredovanja delovne sile, zaposlitev za določen čas in nedoločen čas ter upravljanja s človeškimi viri.
Outsourcing kadrovske agencije ponuja prilagodljive kadrovske rešitve
Outsourcing naročniku ponuja prednosti, kot sta dostop do strokovnega znanja in večja učinkovitost. Izbiranje ustreznega strokovnega kadra je pomemben korak za vsako podjetje.
HR agencija s pomočjo posredovanja delovne sile in metodami preučevanja trenutnega stanja podjetjem omogoči, da uvedejo spremembe na podlagi rezultatov ter izboljšajo storitve. Tako boste s strokovnim delom agencije pridobili prave zaposlene, ki bodo imeli razvite mehke veščine in dovolj širok spekter strokovnega znanja, da bodo delovali učinkovito in predstavljali vaše podjetje v najboljši možni luči.
Kaj zajema outsourcing ter nekaj razlogov, zakaj koristi manjšim in večjim podjetjem?
Zmotno je mišljenje, da outsourcing kadrovske agencije zajema le posredovanje delovne sile ali urejanje zaposlitev za določen čas. Kadrovska agencija v sodelovanju s podjetjem namreč poskrbi za celovito upravljanje s človeškimi viri, kamor sodijo:
- Agencijsko delo
Agencijsko delo zajema iskanje ustreznega kadra, posredovanje delovne sile, urejanje zaposlitev za določen čas ali nedoločen čas, podpisovanje pogodb o zaposlitvi ter podpisovanje pogodb o zagotavljanju delavcev z naročnikom. Outsourcing agencijskega dela vključuje tudi urejanje pravnih, administrativnih in računovodskih del.
- Posredovanje pri zaposlovanju oziroma posredovanje delovne sile
Outsourcing in posredovanje delovne sile pri zaposlovanju prihranita podjetju mnogo časa, saj kadrovska agencija poskrbi za ustrezen nabor potencialnega kadra z izdelavo profila idealnega zaposlenega. Posredovanje delovne sile poteka skozi proces analize in priprave projekta, pridobivanja kandidatov, proces izbora kandidatov, seznama najboljših kandidatov, organizacije zaposlitvenih razgovorov med naročnikom in kandidati ter poizbirnega obdobja.
- Kadrovsko svetovanje - HR Consulting
Kadrovsko svetovanje s tujko imenujemo HR Consulting. Gre za svetovanje in upravljanje s človeškimi viri v posameznem podjetju. Outsourcing poskrbi za upravljanje s človeškimi viri ter nudi programe prezaposlovanja, sociometrična testiranja, sisteme ocenjevanja delovne uspešnosti in nagrajevanja, treninge vodij in “mehkih veščin”, priprave sistemizacije in ostale programe, ki so prilagojeni potrebam naročnika. Predvsem mehke veščine so dandanes še posebej pomembne, za uspešno delovanje v timu.
- Merjenje organizacijske klime
Z merjenjem organizacijske klime v podjetju merimo splošno psihološko atmosfero v podjetju. Le ta namreč vpliva na produktivnost zaposlenih ter je ključna pri razumevanju vedenja kadra in pri upravljanju s človeškimi viri.
- Psihološka ocena
Kadrovska agencija pred posredovanjem delovne sile z najsodobnejšimi postopki in metodami izvede psihološka testiranja. Testiranja vključujejo ocenjevanje veščin, sposobnosti, znanj in motivacije, rezultati testiranja pa podajo realno oceno potenciala za uspešno delo na določenem delovnem mestu.
- Skriti nakup - Mystery Shopping
Skriti nakup - Mystery Shopping je posebna metoda, ki je nadvse priljubljena na prodajnih mestih, saj razkriva skladnost delavcev s standardi podjetja. Skozi skrito nakupovanje se ocenjuje pristop zaposlenih, njihovo strokovno znanje ter kakovost storitve. Rezultati skritega nakupa omogočajo pospeševanje prodaje ter bolj učinkovito upravljanje s človeškimi viri.
- Štetje obiskovalcev - Visit Count
Outsourcing HR agencija vključuje tudi štetje obiskovalcev. Metoda raziskovanja trga nudi primerjavo števila opravljenih nakupov s številom obiska prodajnega mesta. Cilj metode je zagotavljanje kakovostnih storitev kupcem ter pospeševanje prodaje.
- Zadovoljstvo kupcev - After Shopping
Zadovoljstvo kupcev odgovarja na vprašanje, zakaj se stranke odločijo, ali ne odločijo za nakup. Ta metoda raziskovanja se opravlja v trenutku izhoda stranke iz prodajnega mesta, kar dopušča zbiranje zanesljivih informacij.
- Promocije in pospeševanje prodaje
Outsourcing HR agencija nudi organizacijo in-store ter out-of-store promocij, ki zajemajo predstavitev, prodajo izdelkov, vzorčenje in organizacijo promocijskih dejavnosti.
- Merjenje zadovoljstva
Merjenje zadovoljstva je objektiven in sistematičen način merjenja zadovoljstva uporabnikov, strank, poslovnih partnerjev itd. Predstavlja odličen način za ugotavljanje prednosti in slabosti podjetja v odnosu do strank ter kako le te dojemajo podjetje.
Outsourcing - Prednosti upravljanja s človeškimi viri in posredovanja delovne sile
Z rastjo podjetja rastejo tudi kadrovske in poslovne odgovornosti. Outsourcing naročniku nudi najem HR agencije za sodelovanje z internim kadrovskim oddelkom podjetja ali njen najem za izvajanje celostne kadrovske funkcije. Outsourcing poleg posredovanja delovne sile naročnikom zagotavlja še:
- Poenostavitev kadrovskih procesov
- Povečanje učinkovitost
- Nižje stroške in prihranek časa
- Doseganje potenciala zaposlenih
- Vzdrževanje evidenc o uspešnosti zaposlenih
- Izboljšane informacije o upravljanju s človeškimi viri
- Dostop do novih tehnologij
- Obvladovanje tveganj in varnosti na delovnem mestu
- Seznanjenost s pravili in predpisi
- Standardizacija procesov glede na potrebe podjetja
Outsourcing pokriva širok spekter storitev, kar podjetju dopušča, da se osredotoča na strateško najpomembnejše naloge. Strokovnjaki za upravljanje s človeškimi viri bodo izboljšali moralo in produktivnost zaposlenih ter urejali zaposlitve za določen čas, ki bodo razbremenile strokovne delavce in pripomogle k proaktivnemu in usmerjenemu pristopu podjetja.