Poraba goriva predstavlja velik strošek lastnikov avtomobilov
Poraba goriva predstavlja trn v peti vsakega voznika – cene goriva namreč rastejo, vožnja z avtom pa tako predstavlja vse večji strošek za vsakega posameznika. Vendar, če vozimo pametno, lahko porabo bencina vsaj nekoliko zmanjšamo ter tako omogočimo nekoliko ugodnejšo vožnjo, ki bo prijazna tako naši denarnici kot tudi okolju.
Nekaj nasvetov, da bo vožnja z avtomobilom nekoliko bolj ekonomična
Ko prižgemo motor se odpeljimo. Nikakor ni priporočljivo ogrevati motorja na mestu, saj se tako poraba goriva poviša. Poleg tega velja motor v primeru, ko na mestu stojimo dlje kot minuto, ugasniti. Seveda nikakor ne smemo pozabiti na stalno in natančno vzdrževanje vozila. Slednje lahko namreč pripomore k zmanjšani porabi goriva, večji učinkovitosti vozila, vozilo pa je tudi okolju bolj prijazno. Redno moramo menjavati tudi zračni filter, ki bi ga naj zamenjali na vsakih 10.000 prevoženih km, seveda pa ti kilometri od proizvajalca do proizvajalca variirajo. Zračni filter predstavlja pljuča avtomobila. Če so zamašena, porabi avto več energije, da zrak spravi skozi, posledično pa s tem porabi tudi več goriva.
Za manjšo porabo goriva avta se izplača manj zavirati
Pri vožnji gre največ energije v nič med zaviranjem, zato se je pretiranemu zaviranju priporočljivo izogibati. Z vsakim pritiskom na stopalko zavore se kinetična energija spreminja v toploto, kar pomeni, da gre dobesedno v zrak. Za manjšo porabo moramo zato voziti čim bolj tekoče in s čim manj zaviranja. Sodobni avtomobili z elektronskim vbrizgom imajo ob zaviranju z motorjem porabo enako nič. Zato, če je le možno, čim več zaviranj opravimo s prestavljanjem v nižjo prestavo, sklopko pa uporabimo šele tik preden se avto ustavi. Vožnja v prostem teku je, čeprav ne pritiskamo na stopalko za plin, neekonomična. V tem primeru se namreč prav tako dogaja vbrizg goriva, da motor ne ugasne. Nasprotno pa, kot že rečeno, vbrizga goriva ni, če vozimo v prestavi brez pritiskanja na stopalko za plin oz. zaviramo z motorjem.
K zmanjšani povprečni porabi goriva najbolj pripomore enakomerna vožnja
Porabo bencina lahko zmanjšamo tudi s tem, da vozimo enakomerno, in prestavljamo takrat, ko je to potrebno. Vožnja naj bo čimbolj enakomerna. Ni nam potrebno voziti prehitro, saj je poraba goriva avta najbolj optimalna pri približno 90 km/h (avto najmanj goriva porabi pri konstantni hitrosti med 70 in 100 km/h). Če povečamo hitrost na 110 km/h se poraba poveča za okrog 25 %. Če ima vozilo, ki ga vozimo, tempomat, ga je vredno uporabljati kjer je to le mogoče. Voziti moramo v pravi prestavi, saj če vozimo v prenizki prestavi, zapravljamo gorivo.
S predelavo vozila na plin bomo pripomogli k zmanjšani porabi goriva
Kljub temu pa se v zadnjem času ljudje vse pogosteje odločajo za predelavo na plinski pogon. Glavna prednost vozila na plin je nižja cena plina v primerjavi z ostalimi gorivi. Poleg tega vozila, ki delujejo na LPG, v ozračje ne sproščajo trdih delcev, njihovi izpusti strupenih plinov pa so manjši od izpustov avtomobilov z bencinskim ali dizelskim motorjem. Predelava prinaša prednosti tudi za motor vozila. Z uporabo avtoplina bo tek motorja tišji, njegovi cilindri pa se bodo manj obrabljali. Daljšo življenjsko dobo bodo imeli tudi motorno olje, katalizator in lambda sonda, posledično pa tudi motor.
VEČ O POVPREČNI PORABI GORIVA SI PREBERITE TUKAJ!
Avtomobili po predelavi delujejo na dve gorivi - bencin potrebujejo za zagon motorja, po nekaj minutah delovanja pa sledi samodejen preklop na avtoplin. Ob tem, ko motor ugasnemo se ventil plina avtomatsko zapre in motor je spet pripravljen na pogon z bencinom. Če se nam med potjo zgodi, da ostanemo brez plina bo elektromotor avtomatsko preklopil med gorivoma in avto bo ponovno tekel na bencin.