Avtoklime in A/C servisne postaje
Avtoklime se danes lahko servisira s sodobnimi A/C servisnimi postajami, ki so enostavne za uporabo, hitre in učinkovite. Strokovnjakom, ki so prej servis avtoklime opravljali "na roko" prinašajo zelo dobro nadgradnjo, saj imajo avtomatske A/C servisne postaje zelo nizke obratovalne stroške. Ker vse avtoklime potrebujejo redno vzdrževanje, se naložba v dobro opremo zagotovo izplača. Servisna postaja Silco brez nadzora opravlja številne naloge: odsesavanje in reciklaža, količina odvzetega olja, količina odvzetega hladiva, kontrola tlaka, prikaz vakuuma, kontrola tesnosti, polnjenje olja, barvila in hladiva ... Ima tudi vgrajeno bazo podatkov, ki jo lahko dopolnjujete prek USB ključa. Meni je v slovenščini.
A/C servisne postaje, ki delujejo avtomatsko
A/C servisne postaje Silco (npr. ADVANCE PRO GA R1234YF, ADVANCE R-1234YF in ADVANCE PRO R134a) so zelo dobra naložba ravno zato, ker jih sploh ni treba nadzirati. Vnaprej določeni procesi se primerno izvedejo sami. Takšna servisna postaja ima dolgo življenjsko dobo in je varna za uporabo, tako da ni skrbi. Serviser oz. uporabnik lahko še vedno katerega od delovnih procesov prevzame sam ali pa se določi, da vse delo opravi servisna postaja sama. Napravo lahko tudi nadgradite s setom za notranje izpiranje in kontrolo tesnosti sestema z dušikom.
Servisna postaja ima tudi zelo dobro programsko opremo. Baza podatkov vsebuje tako informacije za osebna vozila kot za tovorni promet. Do 100 novih vozil lahko vnese še uporabnik sam. Uporaba je enostavna, procese pa lahko v slovenščini spremljate na zasloni. Nastavlja se jih z vrtljivim gumbom na vrhu servisne postaje. Za preprost servis avtoklime vsekakor enkratna rešitev!
Velika zanesljivost pri servisu avtoklime
Ne samo, da se nakup servisne postaje res izplača, je tudi nadvse natančna in zanesljiva. Za klima specialiste nepogrešljiva. Servisna postaja zanesljivo analizo izvede že ob nizkem tlaku (500mBar) in s samo 1,5 g hladiva. Povsem preprečena je navzkrižna kontaminacija, do katere bi lahko prišlo med starim in novih hladivom. Za zaznavanje prisotnosti odpadnega olja skrbi trojni sistem filtriranja, dva od njih sta nameščena kar na bok servisne naprave. Okvare so minimalne, saj za to skrbi inovativni sistem zaklepa tehtnice. Zagotovljeno je tudi, da lahko postajo upravljajo samo pooblaščene osebe, torej pooblaščeni serviser. Za zagon se mora vnesti 4-mestna koda.
V Sloveniji lahko A/C servisne postaje dobite pri podjetju Selekto, ki je uradni distributer. Zastopajo tudi druge priznane blagovne znamke za izdelke za avtoličarsko, kleparstvo, servisiranje: PPG, Debeer, Rupes in Devilbiss. Njihova ponudba je dostopna prek komercialistov, ki so prisotni po celotni državi, v poslovnih prostorih na Gomilskem pa imajo tudi trgovino z mešalnico barv in celotnim proizvodnim programom znamke Silco. Avtoličarji si lahko ponudbo produktov ogledajo in naročijo tudi v njihovi spletni trgovini na https://www.selekto.si/trgovina.
Pravilno vzdrževanje avtoklim
Avtoklime morajo biti nujno redno vzdrževane. Med znaki, ki opozarjajo na to, da nekaj ni v redu sta neprijeten vonj in pa neučinkovito delovanje. Servis avtomobilske klimatske naprave se priporoča na 45 tisoč kilometrov oziroma nekje ne dve leti. Če jo voznik pogosto ali nepravilno uporablja, lahko tudi že prej. Glavni razlog za težave je nabiranje olja in raznih delcev v polnilnem plinu. Servis avto klime zato obsega čiščenje naprave, seveda pa tudi polnjenje z ustreznim očiščevalnim plinom.
V hladilni sistem "odpadki" pridejo iz kompresorja. Zaradi njih se učinkovitost hlajenja zmanjša. Pri servisu se avtoklimo izprazni, očisti polnilni plin in ponovno napolni. Še en pomemben aspekt je tudi pregled električnih sklopov, da še vedno dobro delujejo. Čeprav se je dolga leta vse te naloge opravljajo ročno, danes za to ni več potrebe. Moderne A/C servisne postaje so odlična alternativa, ki serviserjem prihrani veliko časa in dela. Avtomatska servisna postaja je zelo zanesljiva, storitev pa maksimalno dobičkonosna.
Servirisanje serijskih na naknadno vgrajenih avtoklim
Večina avtomobilov ima avtoklimo serijsko vgrajeno. Le redki lastniki si klimo v avtomobilu vgradijo naknadno. Načeloma razlik v kakovosti ni. Servisiranje naknadno vgrajenih avtoklim je dosti cenejše.
Zanimivo okvar zaradi nepravilne uporabe avtoklime skorajda ni, jih pa veliko več prinese nepravilno servisiranje. Servis avto klime je zato treba prepustiti strokovnjaku, ki se dobro spozna na tehnologijo in bo storitev natančno opravil. V nasprotnem primeru lahko pride do velikih težav z elektronskimi deli, oljem ali pri plinu. Strošek rednega servisa je nekje med 35 in 75 evri, je pa cena odvisna od filtrov. Novi filtri z ogljem so dražji, so pa boljši, ker preprečujejo vdore slabega zraka in slabih delcev v kabino k vozniku in sopotnikom.
Vrste hladiv v avtoklimah
Za avtoklime se uporabljajo različni tipi hladiv. V Evropi je najpogosteje to hladivo R134a, ki pa ni več dovoljeno za prvovgradnjo pri vozilih, ki so bila proizvedena od leta 2017 dalje. Novo hladivo, ki je nadomestilo staro, je R1234YF. Tako kot na ostalih področjih gre tudi pri razvoju avtoklim razvoj v smeri večje ekološkosti. Tako imenovana ekološka taksa je v Evropski uniji močno zmanjšala proizvodnjo plina R134a. Lahko se uporablja samo še za servisiranje v obstoječih vozilih do konca njihove življenjske dobe. Stroški servisa avtoklim so se iz teh razlogov v zadnjih letih nekoliko zvišali.